Unitatea de Asistență Medico-Socială "Părintele Arsenie Boca" Hunedoara - UAMS

Codul de Etică este disponibil in format accesibil pentru persoanele cu dizabilități (easy to read, Braille, CD video / audio, etc.), beneficiarii având posibilitatea să se informeze cu privire la drepturile lor.

 

Carta Drepturilor este disponibila in format accesibil pentru persoanele cu dizabilități (easy to read, Braille, CD video / audio, etc.), beneficiarii având posibilitatea să se informeze cu privire la drepturile lor.

 

Prezentarea unității, Codul de Etică și Carta Drepturilor sunt disponibile in format Braiile la sediul unitatii.

 

Unitatea de Asistență Medico - Sociala ” Părintele Arsenie Boca ” Hunedoara, instituție publică de interes local cu personalitate juridică în subordinea Consiliului Local Hunedoara, asigură servicii de îngrijire, medicale și sociale persoanelor cu nevoi medico - sociale din municipiul Hunedoara.

 

U.A.M.S. Hunedoara a fost înființată prin H.C.L. 247 / 2006.

Initial, în cadrul clădirii funcționau secțiile Cronici, Geriatrie, Dermatologie, Psihiatrie și Pneumoftiziologie ale Spitalului Municipal ”Dr. Alexandru Simionescu” Hunedoara.

Prin Hotararea de Guvern nr.1274 / 2008 au fost alocate fonduri de la bugetul de stat în valoare de 3.067 mii lei pentru reabilitarea, amenajarea si extinderea cladirii.

Beneficiarii serviciilor acordate în cadrul unității sunt persoane cu afecțiuni cronice care necesită permanent sau temporar supraveghere, asistare, îngrijire, tratament și care, din motive de natură economică, fizică, psihică sau socială, nu au posibilitatea să își asigure nevoile sociale, să își dezvolte propriile capacități și competențe pentru integrare socială.

În prezent, unitatea funcționează la capacitate maximă aprobată de 120 de paturi.

Principalele servicii medicale, de îngrijire şi sociale asigurate în cadrul unităţii sunt:

  1. Efectuarea de măsurători antropometrice

  2. Acordarea primului ajutor

  3. Monitorizarea parametrilor fiziologici: temperatură, respiraţie, puls, tensiune arterială, diureză, scaun

  4. Toaleta persoanei internate: parţială, totală la pat, totală la baie, cu ajutorul dispozitivelor de susţinere

  5. Administrarea tratamentelor per os, intravenos, intramuscular, subcutanat, intradermic, prin perfuzie endovenoasă, pe suprafaţa tegumentelor şi a mucoaselor, prin seringă automată

  6. Efectuarea de imunizări

  7. Măsurarea glicemiei cu glucometru, oscilometrie

  8. Recoltarea de produsebiologice

  9. Clismă cu scop evacuator

  10. Clismă cu scop terapeutic

  11. Alimentare artificială pe sondă gastrică sau nazogastrică şi pe gastrostomă

  12. Spălătură vaginală

  13. Masajul limfedemului

  14. Mobilizare, masaj, aplicaţii medicamentoase locale, utilizarea colacilor de cauciuc şi a rulourilor pentru evitarea escarelor de decubit *)

  15. Schimbarea poziţiei, tapotaj, fizioterapie respiratorie pentru evitarea complicaţiilor pulmonare *)

  16. Mobilizare, masaj, bandaj compresiv, aplicaţii medicamentoase locale pentru evitarea complicaţiilor vasculare la membrele inferioare *)

  17. Îngrijirea plăgilor simple şi suprainfectate

  18. Îngrijirea escarelor multiple

  19. Îngrijirea tubului de dren

  20. Îngrijirea canulei traheale

  21. Îngrijirea ochilor, mucoasei nazale şi a mucoasei bucale

  22. Suprimarea firelor de sutură

  23. Îngrijirea stomelor şi fistulelor

  24. Evacuarea manuală a fecaloamelor

  25. Aplicarea de pampers, ploscă, bazinet

  26. Aplicarea de prijniţe şi cataplasme

  27. Calmarea şi tratarea durerii

  28. Kinetoterapie individuală

  29. Alimentare, hidratare

  30. Activităţi de administrare şi gestionare a bunurilor/efectuarea de cumpărături, etc.

  31. Examene de specialitate complementare

  32. Însoţireşi transport pacient

  33. Deplasări în exterior (C.J.A.S., Casa de pensii, Comisia de Expertiză a Capacităţii de Muncă, etc.)

  34. Asigurarea unui nivel maxim posibil de autonomie şi siguranţă

  35. Asigurarea unor condiţii de îngrijire care să respecte identitatea, integritatea şi demnitatea

  36. Asigurarea menţinerii capacităţilor fizice şi intelectuale

  37. Examinare şi evaluare psihologică

  38. Asigurarea consilierii şi informării atât a asistaţilor, cât şi a familiilor acestora privind problematica socială ( probleme familiale, psihologice şi altele asemenea )

  39. Intervenţii pentru prevenirea şi combaterea instituţionalizării prelungite

  40. Stimularea participării la viaţa socială

  41. Facilitarea şi încurajarea legăturilor interumane, inclusiv cu familiile proprii

  42. Organizarea de activităţi psihosociale şi culturale

  43. Identificarea mediilor în care poate fi integrată persoana internată timp îndelungat.

*) Se aplică pentru persoanele imobilizate la pat.

 Activitățile unității sunt susținute de o echipă pluridisciplinară alcătuită din director, medici, asistenți medicali, asistenți sociali, psihologi, maseur, infirmiere, îngrijitoare, brancardieri, spălătoreasă, muncitor calificat. 

Beneficiarii de servicii medico-sociale trebuie să aibă domiciliul în municipiul Hunedoara.

Pentru instituționalizarea în Unitatea de Asistenţă Medico – Socială ” Părintele Arsenie Boca” Hunedoara, potenţialii beneficiari, reprezentanții și/sau susţinătorii lor legali/convenționali trebuie să prezinte următoarele :

  • Grila de evaluare medico – socială a persoanelor care se institutionalizeaza în unităţi de asistenţă medico – socială – va fi completată de un medic specialist din cadrulSpitalului Municipal„Dr. Al. Simionescu” Hunedoara sau orice unitate sanitară cu paturi, pentru a fi completate rubricile specifice, din care se evidentiază clar recomandarea bolnavului pentru institutionalizarea într-o unitate de asistentă medico-socială, grilă atașată la Ancheta socială, efectuată de reprezentanții Direcției de Asistență Socială Hunedoara;

  • Declarație – angajament autentificată la notar – din care să reiese obligativitatea plății contribuției de către reprezentantul legal al beneficiarului, precum și obligația acestuia de a prelua beneficiarul, în cazul externării din unitate; Declarație – angajament autentificată la notar și în situaţia cazurilor sociale – pentru 60 % din venitul beneficiarului, în cazul în care înregistrează venituri.

  • Declarație privind aparținătorii – completată de beneficiar/reprezentant legal;

  • Documentele de identitate (beneficiarul trebuie să aibă domiciliul în municipiul Hunedoara – domiciliul nu va fi luat în considerare dacă are o data recentă, doarpentru a îndeplini condiția pentru instituționalizare) și de stare civilă ale persoanei care urmează a beneficia de serviciile medico-sociale: BI/CI, certificat de naștere, certificat de căsătorie, certificat deces soț/soție, sentință de divorț;

  • Documente doveditoare a situației locative, act proprietate, contract vânzare/cumpărare, contract întreținere, moștenire, donație, dovadă plată impozit locuință;

  • Cererea și declarația pe proprie răspundere pentru instituționalizarea în UAMS - se completează de beneficiar/reprezentant legal;

  • Angajamentul pentru asumarea cheltuielilor cu înmormantarea – se completează de beneficiar/reprezentant legal;

  • Declarație privind prelucrarea datelor cu caracter personal – completată de beneficiar/reprezentant legal;

  • Documentele care să ateste veniturile din pensii, indemizaţii, ori alte forme de venit cu caracter permanent ale persoanei care urmează a fi instituţionalizată în cadrul unităţii, conforme cu originalul, semnate și datate de către reprezentantul legal; documente care să ateste veniturile reprezentantului legal al acesteia, adeverinţă de la ANAF, atât pentru beneficiar cât și pentru reprezentant legal;

  • Adeverinţă medicală cu antecedentele personale patologice, eliberată de medicul de familie + schema de tratament actuală;

  • Bilet de ieşire din spital / scrisoare medicală ;

  • Analize medicale obligatorii:

  • Examen scaun – Clostridium difficile cu72 ore înainte de instituţionalizare ; 

  • test PCR - COVID 19 - cu 24 ore înainte de instituţionalizare ;

  • alte analize, în funcţie de patologia bolnavului ;

  • Copie după certificatul de încadrare în grad de handicap (dacă este cazul).

Dosarul astfel constituit reprezintă unicul criteriu de institutionalizare în Unitatea de Asistenţă Medico – Socială Hunedoara. Preluarea dosarului beneficiarului se va face doar când acesta este finalizat (cu toate documentele solicitate), urmând ca fiecare document să primească număr de înregistrare, iar dosarul complet va avea număr de ordine din Registrul de evidență a dosarelor.

Celor care doresc să beneficieze de servicii medico – sociale şi se adresează U.A.M.S. Hunedoara, li se pune la dispoziţie o detaliere scrisă a etapelor ce trebuie parcurse pentru constituirea dosarului de instituționalizare în unitate.

Date de contact:

Unitatea de Asistență Medico –Socială ” Părintele Arsenie Boca ” Hunedoara

Str. Ștefan cel Mare, nr. 5

Tel. / Fax: 0354.419.340

E-mail: uamshunedoara@yahoo.com

 

 

Primarul Municipiului Hunedoara

DAN BOBOUȚANU

PSD ales în 27.09.2020

email: primar@primariahunedoara.ro

tel: (0254) 716 322 - secretariat

 

Program audiențe: miercuri, ora 9:00

Galerie foto

Galerie foto

Galerie video

Galerie video

Vremea în Hunedoara

8°C

max 7°C - min 8°

HUNEDOARA

Joi, 25 aprilie 2024

Curs valutar

Joi, 25 aprilie 2024
  • EUR

    1 EUR = 4.9761 RON

  • USD

    1 USD = 4.6567 RON

  • GBP

    1 GBP = 5.7878 RON

Certificări

Guvernare transparenta deschisa si participativa