SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR DE EVIDENȚĂ A PERSOANELOR HUNEDOARA
Joi, 18 Martie 2021
În atenţia persoanelor care au nevoie de noi acte de identitate
În atenţia persoanelor care au nevoie de noi acte de identitate:
Cărţile de identitate se eliberează cu prioritate persoanelor care dovedesc că au nevoie de ele, în limita posibilităţilor de ordin tehnic.
În ultima perioadă, din cauza unei crize înregistrate la nivelul întregii ţări (generată de lipsa materialelor necesare producerii cărţilor de identitate), termenul de eliberare al cărţii de identitate a fost stabilit la 30 de zile, cu posibilitatea prelungirii la 45 de zile. Această decizie a fost luată de către Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Hunedoara anunţă că, până la normalizarea situaţiei, prioritate la eliberarea actelor de identitate au persoanele care se află în situaţii deosebite şi care pot dovedi cu documente acest lucru. Cetăţenii aflaţi în astfel de situaţii trebuie să se adreseze şefului serviciului pentru a li se analiza situaţia, astfel încât cererile lor să poată fi soluţionate în timp util.
Reamintim faptul că, în conformitate cu Legea 55/2020, valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice SE MENŢINE PE TOATĂ PERIOADA STĂRII DE ALERTĂ, precum şi pe o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări.
Conform unei adrese transmise de către DEPABD, există şanse ca fluxul normal de lucru în cadrul serviciilor comunitare locale de evidenţă a persoanei să se poată relua începând de la finele lunii martie.