Seminar pentru persoanele interesate de înființarea unei afaceri non-agricole

Potențialii antreprenori din Hunedoara, persoane interesate să demareze o afacere și să facă parte din proiectul „Start-up, Stand-up”, implementat de Fundația Serviciilor Sociale Bethany în regiunea Vest (județele Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș), au putut lua parte miercuri, de la ora 12:00, la o întâlnire de informare găzduită de S.S.A. (Structura de Sprijinire a Afacerilor) Situl Industrial din municipiul Hunedoara.

Tinerilor prezenți în număr mare le-au fost prezentate informații despre oportunitățile oferite de proiectul Start-up, Stand-up. Au fost clarificate aspecte privind condițiile de participare la cursurile de antreprenoriat organizate în cadrul proiectului, privind procesul de selecție al planurilor de afaceri și activitățile ulterioare legate de sprijinirea antreprenorilor și finanțarea afacerilor. Participarea a fost gratuită și s-a adresat tuturor persoanelor interesate. Ne-am bucurat să vedem un interes ridicat din partea tinerilor la această întâlnire. 

Proiectul „Start-up, Stand-up”, derulat de Fundația Serviciilor Sociale Bethany din Timișoara, se desfășoară în perioada 11 ianuarie 2018 – 10 ianuarie 2021, în baza contractului de finanțare: POCU/82/3/7/104013. Are o durată de 36 de luni și este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 3: Locuri de muncă pentru toți, Obiectivul tematic 8: Promovarea unor locuri de muncă durabile și de calitate și sprijinirea mobilității lucrătorilor, Prioritatea de investiții 8.iii: Activități independente, antreprenoriat și înființare de întreprinderi, inclusiv a unor microîntreprinderi și a unor întreprinderi mici și mijlocii inovatoare, Obiectivul specific 3.7: Creșterea ocupării prin susținerea întreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbană. Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 8,779,734.68 lei, din care 7,462,774.48 lei reprezintă valoarea cofinanțării Uniunii Europene.

Proiectul oferă o abordare integrată a antreprenoriatului. Persoanele care doresc să se înscrie vor beneficia de un curs gratuit de antreprenorial, cu durata de 40 de ore (cte 4 ore pe săptămână, sâmbăta), la absolvirea căruia vor primi un certificat de absolvire. După finalizarea cursului, cei 300 de participanți vor depunde câte un plan de afacere. 36 de planuri eligibile vor fi declarate câștigătoare, urmând să primească finanțare în baza acestui proiect.

În ce privește sumele, fiecare afacere câștigătoare va primi suma de aprox. 75.000 de euro. Este important de precizat că aceste planuri de afacere sunt depuse de persoane fizice, urmând ca după selectarea lor pentru finanțare, să se înființeze societăți comerciale. Persoanele care pot participa trebuie să aibă între 18 și 64 de ani și să fie angajate, șomeri sau persoane inactive (studenți etc.).  La selecția afacerilor care primesc finanțare pot participa și persoane care nu au urmat aceste cursuri, în limita a 10% din totalul proiectelor, adică trei afaceri.

După selecția planurilor de afaceri urmează cea de-a doua etapă a proiectului: consiliere, consultanță și mentorat. Apoi urmează înființarea întreprinderilor (în luna iunie 2019). Printre obligațiile întreprinderilor care obțin finanțare se numără crearea a cel puțin două locuri de muncă, pe care să le mențină pe o durată de cel puțin 18  luni (cu posibilitatea finanțării acestor salarii pe o perioadă de maximum 12 luni), sediile și punctele de lucru trebuie să fie în mediul urban.

Pentru a vă înscrie la cursuri, accesați adresa startvest.ro/index.php/inscriere. Mult succes!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.