Primăria a cumpărat două autobuze pentru transportul local

— Fetelor, mă scuzați că vă întreb, dar ăsta care vine acum e autobuzul nostru? E doiul?!

— Da, e ăla nou, răspund fetele.

Sunt colege de școală, aflate în stația de autobuz unde așteaptă, în fiecare dimineață, autobuzul care le duce în celălalt capăt al orașului, la școala unde învață. 

Ne uităm cu toții mirați la autobuzul pe care l-am mai văzut în poze, în fața Castelului Corvinilor. Sunt două autobuze pe care primăria le-a achiziționat recent și care au stârnit reacții pro și contra, ca dealtfel orice mișcare pe care o face primăria și o postează pe pagina de Facebook. Dorința de transparență a primarului le oferă oamenilor ocazia de a-și exprima atât aprecierea, cât și nemulțumirile. Pe Facebook, unii s-au declarat mâhniți de achiziționarea „epavelor”, dar realitatea din teren este alta: un autobuz mai nou, curat, dotat cu sistem de climatizare, este de preferat autobuzelor vechi, cu „burduf”, uzate fizic dar mai ales moral.

O doamnă în vârstă mă salută, vădit încântată de scaunul confortabil în care stătea așezată. Deja ne știm, am mers de trei ori împreună pe linia 2. Când, două stații mai încolo, lângă noi vine un domn nemulțumit de faptul că nu are unde să se așeze, doamna îi reproșează: „Lasă, domnule, că uite ce condiții avem, zici că suntem în avion!”.

Un băiat le spune celor din grup că în Germania toate autobuzele sunt așa. „Poate de-acolo le-o fi adus și pe astea”. Pe drum, ne intersectăm cu cel de-al doilea autobuz, care a fost introdus pe linia 3 (O.M.). Deși este foarte devreme, oamenii pe lângă care trecem se uită admirativ la autocolantul mare cu Castelul Corvinilor. Din interior, se văd niște cerculețe (este un autocolant special, care nu obturează complet vederea din interiorul autobuzului) și un tânăr le spune colegilor că nu poate fotografia din interior, camera foto a telefonului focalizând pe cerculețe.

Lăsând la o parte micile detalii, marele detaliu este că o călătorie cu aceste autobuze e mult mai confortabilă decât cu cele vechi. Scaunele sunt mai moi, curate, am beneficiat de căldură în frigul dimineții, șoferul a așteptat în stație să se facă ora la care trebuia să plece din stația respectivă, călătoria a fost mai lină și nu am simțit frânele așa cum le simțeam în celelalte autobuze.

Autobuzele au costat 157.080 de lei (78.540 de lei/bucată, TVA inclus), sunt marca Scania, cu caroserie din aluminiu (mult mai ușoară decât cele vechi), iar motoarele au capacitatea cilindrică de 8.000 cmc, față de 12.000 cmc, cât au autobuzele vechi. Sunt fabricate în anul 2003 și respectă norma de poluare Euro 3. Prețul de 157.080 de lei a fost obținut în urma unei negocieri cu firma din Sibiu care le vinde. Ca fapt divers, anul trecut, în iarnă, prețul unui astfel de autobuz era de 102.300 de lei, dar societatea de transport din Hunedoara a negociat și a obținut un preț mai bun – de 78.540/bucată.

Ambele autobuze sunt dotate cu rampă pentru accesul persoanelor aflate în scaune cu rotile. Finanțarea pentru aceste două autobuze a fost asigurată din veniturile proprii ale societății Prim Transprest Hunedoara. În viitorul apropiat, se dorește achiziționarea a încă două sau trei autobuze similare, renunțarea la microbuze și, dacă totul merge bine, obținerea de finanțare din fonduri europene pentru 20 de autobuze noi.

Ne dorim reînnoirea completă a parcului auto, pentru a le oferi cetățenilor un transport în comun modern, în condiții civilizate și care să reprezinte o reală alternativă pentru mersul cu mașina, de exemplu. Avem suficiente rute care acoperă întreg orașul și ne dorim să existe măcar câte un autobuz din acesta pe fiecare traseu acoperit de societatea Prim Transprest, declară Dan Bobouțanu, primarul municipiului Hunedoara.

Un comentariu la „Primăria a cumpărat două autobuze pentru transportul local

  1. Comparativ cu alte orase , spre exemplu Deva, Hunedoara e la ani lumina in urma…cel mai slab trasport local raportat la populatie din cate am cunoscut pana in prezent . Un singur autobuz pe ora pentru majoritatea traeseelor e un dezastru, bataie de joc pot sa spun. Ca sa nu mai vorbim ca circula unele doar pâna la ora 15 , sambata doar pana la ora 14 iar dumineca NU CIRCULA , cum este cazul traseului 4 ..Ce fac oamenii care locuiesc pe aceste traseie la distante mari , de kilometrii de centru sau gara , cand nu circula nici amaratul ala de microbuz o data pe ora ? Credeti ca toata lumea are bani de taxi ? nu e asta bataie de joc ? Ziceti ca nu sunt calatori ..păi oamenii sau invatat ca in Hunedoara nu exista trasport local decat cu picatura si nu mai ies din casa decat la anumite ore . ..i-ati facut prizonieri in propriile locuinte .Prin comparatie cu Deva acolo circula un autobuz la 15 minute , pe majoritatea traseelor zilnic de la 6 la 22 ..diferanta ca de la cer la pamant , parca e o alta tara ….Chiar si intre localitatile din Valea Jiului Pentrosani, Uricani, Petrila autobuzele circula la fiecare 30 de minute, uneori mai des, in Hunedoara e mai rau decat in Valea Jiului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.