Acte necesare

ACTE NECESARE LA ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 14 ANI
*Cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnată atât de minor, cât şi de părinte/reprezentant legal;

*Certificatul de naştere, original;

*Actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal;

*Certificatul de căsătorie al părinţilor sau, după caz, hotărârea judecătorească, definitivă şi irevocabilă, în cazul în care părinţii sunt divorţaţi, original;

*Chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate - Taxa 7 lei

La împlinirea vârstei de 14 ani, minorul se prezintă la ghişeul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, însoţit de unul dintre părinţi sau, după caz, de reprezentantul său legal, de persoana desemnată din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenţă socială sau de persoana căreia i-a fost încredinţat în plasament, pentru a solicita eliberarea actului de identi­tate.

 

ACTE NECESARE PENTRU ELIBERAREA PRIMULUI ACT DE IDENTITATE DUPĂ ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 18 ANI

*Cererea pentru eliberarea actului de identitate;

*Certificatul de naştere, original;

*Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original;

*Declaraţia unuia dintre părinţi ori a unei terţe persoane, din care să rezulte faptul că identitatea declarată în cererea de eliberare a actului de identitate, coroborată cu imaginea preluată ori cu fotografia ataşată cererii, aparţine solicitantului;

*Chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate;

 

ACTE NECESARE PENTRU PIERDEREA, FURTUL, DISTRUGEREA SAU DETERIORAREA ACTULUI DE IDENTITATE

*Cererea pentru eliberarea actului de identitate;

*Actul de identitate şi cartea de alegător, dacă este cazul;

*Certificatul de naştere şi certificatul de căsătorie, dacă este cazul, original;

*Hotărârea de divorţ, definitivă şi irevocabilă, după caz, original;

*Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original;

*Un document emis de instituţii sau autorităţi publice - paşaport, permis de conducere, legitimaţie de serviciu, livret militar ori diplomă de absolvire a unei instituţii de învăţământ, cu fotografie de dată recentă, original;

*Chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate - Taxa de 7 lei ;

 

ACTE NECESARE LA EXPIRAREA TERMENULUI DE VALABILITATE, MODIFICAREA DATELOR DE STARE CIVILĂ, ANULAREA DOCUMENTULUI, SCHIMBAREA SEXULUI SAU FIZIONOMIEI
*Cererea pentru eliberarea actului de identitate;

*Actul de identitate şi cartea de alegător, dacă este cazul;

*Certificatul de naştere şi certificatul de căsătorie, dacă este cazul, original;

*Hotărârea de divorţ, definitivă şi irevocabilă, după caz, original;

*Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă,  original;

*Chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate – Taxa 7 lei;

 

  • În cazul modificării numelui şi/sau prenumelui titularului, prenumelui părinţilor, a datei ori a locului de naştere, precum şi în situaţia schimbării sexului, se prezintă şi hotărârea judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă sau, după caz, actul administrativ în baza căruia s-au modificat datele de stare civilă.

 

ACTE NECESARE PENTRU ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA: SCHIMBAREA DOMICILIULUI, SCHIMBAREA DENUMIRII STRĂZII SAU A RENUMEROTĂRII IMOBILELOR

*Cererea pentru eliberarea actului de identitate;

*Actul de identitate şi cartea de alegător, dacă este cazul;

*Certificatul de naştere şi certificatul de căsătorie, dacă este cazul, original;

*Hotărârea de divorţ, definitivă şi irevocabilă, după caz, original;

*Certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original;

*Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu,  original;

*Chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate;

 

  • Dacă dovada adresei de domiciliu se face cu declaraţia scrisă a găzduitorului, aceasta se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezenţa lucrătorului de evidenţă a persoanelor.
  • În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta, declaraţia poate fi dată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezenţa poliţistului din structurile teritoriale ale Poliţiei Române.(Anexa 5)

 

ACTE NECESARE PENRTU ELIBERAREA CĂRŢII DE IDENTITATE PROVIZORII CÂND PERSOANA FIZICĂ NU POSEDĂ TOATE DOCUMENTELE NECESARE PENTRU ELIBERAREA CĂRŢII DE IDENTITATE

*Cererea pentru eliberarea actului de identitate;

*2 fotografii mărimea 3x4 cm cu bandă albă de 7 mm. la bază;

*Documentele pe care solicitantul le poate prezenta, din categoria celor cu care, potrivit legii, se poate face dovada numelui de familie şi a prenumelui, a datei de naştere, a stării civile, a cetăţeniei române, a adresei de domiciliu / adresei de reşedinţă, original;

*Chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate provizorii – Taxa 1 leu;

 

ACTE NECESARE PENTRU ELIBERAREA CĂRŢII DE IDENTITATE PROVIZORII CETĂŢENILOR ROMÂNI CU DOMICILIUL ÎN STRĂINĂTATE, CARE LOCUIESC TEMPORAR ÎN ROMÂNIA

*Cererea pentru eliberarea actului de identitate cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate şi reşedinţa în România;

*Paşaportul, aflat în termen de valabilitate, care atestă statutul de cetăţean român domiciliat  în străinătate, original şi copii ale filei informatizate şi ale filelor destinate aplicării vizelor şi ştampilelor autorităţilor de frontieră, precum şi copii ale aceloraşi file ale paşaportului străin, pentru situaţia în care solicitantul a intrat în ţară cu un document de călătorie emis de o autoritate străină;

*Certificatul de naştere şi/sau de căsătorie, eliberate de oficiile de stare civilă române;

*Hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă, după caz;

*Dovada adresei de reşedinţă din România;

*2 fotografii mărimea ¾ cm, având la bază o bandă albă de 7 mm

*Chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate provizorii – Taxa 1 leu;

 

ACTE NECESARE PENTRU ELIBERAREA CĂRŢII DE IDENTITATE LA DOBÂNDIREA CETĂŢENIEI ROMÂNE

*Cererea pentru eliberarea actului de identitate;

*Certificatul constatator eliberat de Ministerul Justiţiei ori de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate, original; în cazul minorilor care au împlinit vârsta de 14 ani şi nu sunt înscrişi în certificatul constatator care atestă dobândirea cetăţeniei de către unul dintre părinţi, aceştia sunt îndrumaţi pentru clarificarea cetăţeniei către Ministerul Justiţiei;

*Certificatele de stare civilă ale solicitantului, naştere şi căsătorie, dacă este cazul, precum şi cele ale copiilor săi cu vârsta mai mică de 14 ani, care dobândesc cetăţenia română împreună cu părinţii, original (certificatele trebuie să fie eliberate de autorităţile române);

*Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original;

*Un document cu fotografie, cu care solicitantul poate face dovada identităţii, respectiv: paşaport, permis de conducere sau act de identitate străin, original;

*Chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate;

  • La eliberarea actului de identitate, persoana în cauză va preda permisul de şedere eliberat de Autoritatea pentru străini pentru a fi remis structurii emitente împreună cu una dintre copiile certificatului constatator eliberat de Ministerul Justiţiei ori de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate.

 

NOTA
Se poate elibera Carte de Identitate Provizorie, pe o perioada de maximum 1 an ( taxa 1 leu), în urmatoarele cazuri:
* lipsa actelor de stare civila - certificat de nastere, certificat de casatorie, hotarâre de divort
* lipsa dovada spatiului în care locuieste
* lipsa locuinta

 

ACTE NECESARE PENTRU ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA SCHIMBAREA DOMICILIULUI DIN STRĂINĂTATE ÎN ROMÂNIA

*Cererea pentru eliberarea actului de identitate ca urmare a schimbării domiciliului din străinătate în România;

*Certificatul de naştere, original;

*Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original;

*Hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă, după caz, original;

*Certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original;

*Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original;

*Paşaportul românesc, valabil sau expirat, ori certificatul constatator privind dobândirea cetăţeniei române, emis de Ministerul Justiţiei sau de misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României din străinătate, original; pentru paşaport sunt necesare fila informatizată şi filele destinate aplicării vizelor şi ştampilelor autorităţilor de frontieră, original;

*Actul de identitate şi/sau paşaportul, eliberate de autorităţile străine; pentru paşaport sunt necesare copii ale filei informatizate şi ale filelor destinate aplicării vizelor şi ştampilelor autorităţilor de frontieră;

*Chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate;

 

DOVADA ADRESEI DE DOMICILIU SE POATE FACE CU UNUL DIN URMĂTOARELE DOCUMENTE:

a) acte încheiate în condiţiile de validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare (contract vânzare-cumpărare, închiriere, subînchiriere, extras C.F. certificat de mostenitor, etc.);

Extrasul C.F. trebuie să fie obţinut cu cel mult 30 de zile anterior depunerii cererii şi poate fi prezentat şi în format electronic.

b) declaraţia scrisă a găzduitorului, persoană fizică sau juridică, de primire în spaţiu, însoţită de unul dintre documentele prevăzute la lit. a);

c) declaraţia pe proprie răspundere a solicitantului, însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică, prin care se certifică existenţa unui imobil şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizică ce nu poate prezenta documentele prevăzute la literele a) şi b). Pentru minorii şi persoanele fizice puse sub interdicţie, declaraţia se dă şi se semnează de către părinţi sau de către reprezentanţii lor legali;

d) documentul eliberat de primării, din care să rezulte că solicitantul sau, după caz, găzduitorul acestuia figurează înscris în Registrul agricol.

 

  • Declaraţia de primire în spaţiu poate fi dată în faţa lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, a poliţistului de siguranţă publică, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României.”

 

ACTE NECESARE PENTRU ÎNREGISTRAREA DIVORŢULUI PE CALE ADMINISTRATIVĂ

Potrivit prevederilor art. 164 din Metodologia cu privire la aplicarea unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă, aprobată prin H.G. nr. 64/ 2011, ofiţerul de stare civilă poate constata desfacerea căsătoriei, prin divorţ pe cale administrativă, dacă soţii sunt de acord cu divorţul şi nu au copii minori, născuţi din căsătorie / din afara căsătoriei sau adoptaţi.

Cererea de divorţ pe cale administrativă se face în scris, se depune şi se semnează personal de către ambii soţi, în faţa ofiţerului de stare civilă delegat de la primăria care are în păstrare actul de căsătorie sau pe raza căreia se află ultima locuinţă comună a soţilor.

La depunerea cererii de divorţ sunt necesare următoarele documente:

- certificate de naştere şi căsătorie ale soţilor, în original;

- documentele prin care se face dovada identităţii, în original;

- în situaţia în care ultima locuinţă comună declarată nu este aceaşi cu domiciliul sau reşedinţa ambilor soţi înscris/ă în actele de identitate, aceştia vor da o declaraţie în faţa ofiţerului de stare civilă în acest sens;

- taxă 750 lei; (se achită la depunerea actelor)

La expirarea termenului de 30 de zile calendaristice, ofiţerul de stare civilă verifică dacă soţii îşi meţin intenţia de divorţ şi dacă, în acest sens, consimţământul lor este liber şi neviciat, solicitând o declaraţie de menţinere a cererii de divorţ. Dacă soţii nu se prezintă împreună (în aceeaşi zi) la expirarea termenului de 30 de zile, ofiţerul de stare civilă delegat, întocmeşte un referat, aprobat de primar, prin care dosarul de divorţ se clasează.

În aceleaşi condiţii ofiţerul de stare civilă delegat, clasează dosarul dacă ambii soţi sau numai unul dintre aceştia înţeleg / înţelege să renunţe la cererea de divorţ, dacă înainte de finalizarea procedurii de divorţ, unul dintre soţi este pus sub interdicţie, dacă intervine naşterea unui copil sau dacă unul dintre soţi a decedat, căsătoria încetând astfel prin deces.

În situaţia în care soţii stăruie să divorţeze, ofiţerul de stare civilă constată desfacerea căsătoriei prin acordul soţilor şi eliberează certificatul de divorţ care va fi înmânat foştilor soţi într-un termen de maxim 5 zile lucrătoare.

În situaţia în care ambii soţi sau numai unul dintre aceștia înţeleg / înţelege să renunţe la divorţ, completează o declaraţie de renunţare la cererea de divorţ.

 

TAXELE POT FI ACHITATE LA GHISEUL UNIC, ODATA CU DEPUNEREA DOCUMENTELOR.

Informatii suplimentare : tel. 0254 / 713377

E-mail: spclep.hunedoara@yahoo.com

 

Primarul Municipiului Hunedoara

DAN BOBOUȚANU

PSD ales în 27.09.2020

email: primar@primariahunedoara.ro

tel: (0254) 716 322 - secretariat

 

Program audiențe: miercuri, ora 9:00

Galerie foto

Galerie foto

Galerie video

Galerie video

Vremea în Hunedoara

18°C

max 18°C - min 21°

HUNEDOARA

Marți, 07 mai 2024

Curs valutar

Marți, 07 mai 2024
  • EUR

    1 EUR = 4.9764 RON

  • USD

    1 USD = 4.6500 RON

  • GBP

    1 GBP = 5.8180 RON

Certificări

Guvernare transparenta deschisa si participativa